Monday, December 20, 2010

tips untuk blogger baru..

aku nih baru jer nak cecah 200 follower....kiranya bel0m hebat lagi tapi aku rasa xsalah kalau kita berkongsi seswatu untuk kebaikan blogger semua.aku bila blogwalking...ada jugak la masalah yang aku jumpa dan yg penting aku sendiri yang alami....kiranya kita kena design sikit la yang mana patut didahulukan dan yg mana patut dibawahkan.gini ceritanya...ok...aku xkisah korang nak design blog korang macam mana pun pasal...itu blog korang so suka hati korang la nk design tunggang tebalik caner pun..yer.....betol tu tapi apa kata kita permudahkan blogger lain jugak bila dorg blogwalking kat blog kita....kiranya cam friendly gitu la.....
aku tulis yg asas dah la yer.....

>letak shoutbox..penting tu..utk tinggalkan jejak kita ya...
>iklan nuffnang jangan diketepikan....letak je atas..mudah nk klik...
>follower letak tengah ke....senang nk follow...nih jenuh scroll cari xjumpak...

p/s: itu je kot..otak aku xleh pusing ah malam nih...haru betoi...

4 comments:

  1. nice tip.tq2.

    ceqq men blog bantai ikot suka ati jaa..nengok laa lagu pon haremmm wat sakit pala jaakat blog tuh..bhahaha

    ReplyDelete
  2. nih link utk gambar bergerak tu...

    http://tutorialuntukblog.blogspot.com/2010/02/cara-buat-gambar-bergerak-scrolling.html

    ReplyDelete