Monday, December 20, 2010

niat yang xdirestui,....-PART1-

aku berjumpa kawan aku siang tadi.....aku sembang punya lama dengan dia....macam2 cerita yang keluar....dari yg best aku dengar sampai la yang sedih dan terharu...alahai..nih sesi mentarbiah ke hapa nih????heeeeeee....sebagai pendengar yang baik....dengar ja tanpa mencelah..kan??cerita yg sedih lah...kita berkongsi ok....
menurut dari kisah dia...dia nih ade pokwe..aka bf lew...dia nak kawen katanya...aku pun jadi excited...bila!??bila??bila??dia termenung jauh.......sampaikan tembus dinding kat belakang aku....fuhhhhhh!!!!aku nak cepatkan hubungan nih...terus ke alam perkahwinan..itu lebih baik....dalam sungguh maknanya.....in detail dia ceritakan segalanya....aku bersimpati....aku juga memberi pandangan agar segerakan perkahwinan..akad yang 1 itu harus diSEGERAKAN!!dia kisahkan kepada aku...dia tidak sanggup untuk terus menanggung segala 'dosa' dialam perkapelan...ya aku faham wahai sahabat....teruskan kisahmu....satu perkara yang membelenggu fikirannya ketika ini...niat hatinya untuk tidak terus terjerumus didalam dosa itu tidak direstui....bukannya dia tidak sayang..bukannya dia tidak cinta.....kerana cinta dan sayanglah dia mengambil keputusan begitu...difikirkan juga zuriat yg bakal lahir jika siibu buruk  perangainya..sibapa juga xkurang hebatnya....'bagaimana rupa zuriat aku nanti'...dia mahu berubah...aku sokong akan niatnya yang begitu suci....'tapi untuk sampai ke hari akad itu..berbagai perkara harus ditimbang dam bermacam perkara mungkin berlaku andai segalanya tidak mampu untuk aku dan dia kawal....aku tidak mahu kami berpisah'....kawan aku mahu bersama kekasihnya yang tersayang....tapi aku juga tidak tahu apa yang aku harus tuturkan.....aku kelu seketika....tiba2 dia terjah aku dengan satu soalan....'salahkah aku mahu keluar dari kehidupan yg penuh dosa????'bukannya lama....sekejap sahaja sebelum kami bergelar suami isteri....aku termenung untuk memberi jawapan...


p/s:bukankah perkahwinan itu lebih indah.....

1 comment: