Friday, December 17, 2010

tip tingkatkan buffered earning..

korang try follow tips nih..rasanya memang sangat berguna untuk semua blogger..tambah2 yang baru dalam bidang nih...hehe...aku dapatkan tips nih dari cik murai batu...
Antara perkara utama dapatkan BE ialah :

  1. Kedudukan iklan anda! Sila la tempek iklan anda di tempat yang senang dilihat! Untuk iklan yang panjang tuh, letak la kat atas nun sana. Sebab, kalau orang masuk blog kita, orang akan pandang iklan yang panjang tu awal! Kalau letak kat nun jauh dibawah, maaf la, aku pun kadang-kadang je tengok satu blog sampai lantai!hak3
  2. Selalu update survey! Korang semua boleh buat benda ni kat laman web Nuffnang, bagi aku, update survey seminggu sekali pun dah okay. Sebab, baru la team-team Nuffnang tengok yang blog korang ni active!
  3. Traffik blog! Bagi aku, tak semestinya traffik beribu-riban sahaja yang akan dapat buffered, if traffik kau maintain 200++ pun boleh gak dapat. Sebab, Buffered earnings ni bergantung pada Page Views gak! So, sila maintain traffik anda la juga ye!
  4. Rajinkan update blog! Sila la update blog selalu. Aku pun nak start rajinkan diri update blog 3 kali sehari. Kalau makan boleh, kenapa tidak berblogging!hak3. 

p/s: ni lew tips yang aku ikot....kita kongsi bersama ya kengkawan....
       credit to cik murai batu...ahakz!!

3 comments: