Thursday, December 16, 2010

segmen: DULU AKU NAKAL..


nama sekolah rendah dan menengah...
sekolah kebangsaan binjal (1996-2002)
sekolah menengah kebangsaan paya kemunting (2003-2007)
sekolah menengah jitra (2008)

aktiviti kokurikulum yang diceburi....
dulu2 aku nih adik bradik atlet gak la...atlet lompat tinggi and lari jarak jauh....hehe..pastu time hari sukan memang aku busy gn training..and time masuk kejohanan pun aku lagi busy.tinggal kelas semua.aduhhh...tp kalu ade kuiz ke, forum ke..aku gak yang masuk...macam pulun cket lah...bak kata pepatah...sesunguhnya aku memang busy time skolah dulu...

jawatan yang disandang dulu....
wah!ni pun memang xkalah..dari sekolah rendah...aku jadi pengawas sekolah dan ketua puteri islam..islamik gitu..ajar orang kawat lagi..pastu sekolah menengah lagi dahsyat..aku jadi penolong pengawas, ketua kelas, ketua pengakap sekolah, ahli lembaga koperasi...bukan hantu ya....hahaha...ketua rumah sukan..mcm2 lagi...

nama guru kesayangan korang.....
ada banyak yang aku sayang...tapi yang paling aku sayang ialah dua orang...iaitu cikgu ku mad razi dan ustazah roszunaini....ada lar benda yang mmbuatkan aku sayang bangeeettt kt cikgu aku nih..dorg TERBAIK!!

subjek paling disukai dan tak suka..
semua subjek aku suka...yang aku paling xsuka ialah add math..OMGH!!!kalo bley drop..tentu aku dh dr0p...xsuka sngt2 lah...subjek yg laen aku mmg suka..tambah2 sejarah dan biologi...hehe..santai betol dok kelas nih...

kawan baik masa sekolah..
aku nih kawan baik de tiga ekor je...hehe...pompuan nama dia fatin and lehah...sorang lagi laki...shaq...memang baik lah...xbanyak sgt kawan pasal aku xsuka gn kawan jenis bacoi..(penakot)..semua nk bergantung gn orang...xley blah....

cita2 masa dulu...
masa sekolah rendah maw jadik pramugari tp mak pulak xbekenan....
ok..masa sekolah menengah maw jadi dokter kanak2..tp xkesampaian pasai dh tersimpang jauh dari dokter..hehe...

artis feveret masa sekolah dulu....
ohhh!!!aku sangat suka britney spears dan westlife....sampaikan westlife datang cni pun aku turun...syok minat punya pasai....semua boley....sampai lanih pun still suka dorg....

perkara yang xboleh dilupakan masa sekolah...
ni citer sekolah rendah..de budak2 jahat kt sekolah aku tuduh aku buat tatu satu badan...gila ke hapa???aku balik rumah...nanges3x...tp yg bestnya cekgu besaq xcaya pun citer karut tu pasal aku nih budak baik time sekolah...cewaahhh!!
ok..masuk sekolah menengah...ni masa aku bernakal-nakalan....aku nih pen.pengawas...tp aku gn memeber2 aku skip kelas pasai kelas tu sungguh boring...tengah dok nk p cari port terbaik..terhendap2...tup2x...zappppp!!!!!kena sebat...naseb member aku yg kena..pakat lari semua....berterabur plak tu..hehe..
yg laen punya kisah...cekgu yg dengki yg aku..buang paper exam aku...nasib aku kecik dr dia..kalo besar maw aku sekeh kepala dia...geram2!!

jika aku dapat kembali ke zaman persekolahan,apakah yg ingin dilakukan...
hmm..rasanya alam rendah....xnk dah pasal aku nih malas baca buku..mak aku suruh baca buku..aku trus menangis!!(ratu air mata kot)
tapi aku nk kembali ke alam maen masak2,maen pondok2..maen kawen2 gn sepupu2 aku..then kitorg waktu tadika selalu d bli mee maggi n masak atas bukit belakang rumah.sy0ooookkk!!!!angkut abes kuali periuk...bestlah...

ceritakan kenakalan yang xdpt dilupakan waktu sekolah dulu...
aku sememangnya budak nakal di sekolah mahupon dirumah.....aku rindu sangat time dulu2 tu..tp mana boleh patah balek dah..ni bukan cerita dorem0n ya kawan2...hihihi...sesungguhnya kenalan aku tu xpulak membawa kematian sesiapa..alhamdililah...orang kata nakal2 comel..banyak lagi cerita nakal..tapi xmmpu nk tulis kat cni...banyak lagi sebenarnya...kenakaln aku makin menjadi pasal sepupu aku pon nakal jugek...kehkeh...

2 comments:

  1. uih twinnie! cita-cita kita sama. masa kecik-kecik selalu terbayang naik kapal terbang pakai kebaya rambut sanggul tinggi. jalan ngan abang pramugara hensem tolak bagasi. cewah!

    namun orang tuaku tidar merestuiu. uhuk uhuk :(

    ReplyDelete
  2. Aiseyh, pengawas pown nakal jugak ek kat skolah? HAHA..

    ReplyDelete