Tuesday, December 14, 2010

mati bunuh diri!!

hai semua!!pagi nih sejuk sangat...buat aku lg malas nk mandi...ingat nk sambung tiduuuuu....tetiba ja dengaq berita yang masih panas!!!mak aku bagitaw aku...ada orang mati bunuh diri!!Ya Allah!!!hati aku terus ja cakap...murtad lah kalau mcm tu...bukan aku yg letak hukum tp ustazah aku kt sekolah dulu cakap...kalau kita bunuh diri, sebagai Islam bunuh diri..mati kita xditerima bumi dan memungkinkan MURTAD.mintak simpang lah semua tu....katanya nih pasal kes suami gila pompuan laen...aduhhh.....
ni stress punya pasal la nih....mana ada isteri yg boleh terima kecurangan suami dia.so asasnya di sini ialah serahkan pada Allah dan BERSABAR.jangan ambil jalan singkat....bak kata lecturer aku..'permulaan seseorang itu xpenting,yg penting bagaimana pengakhiran hidupnya'...nih kalau dh bunuh diri selesai ke masalah???
sedih,kecewa,pilu macam mana pun jangan la bunuh diri...fikir sama anak2 tu..nanti dorang nk survive?hidup kita nih kalau xde masalh pun xboleh jugak...so serius ataw x masalah tersebut,kita kena solve dgn baik.dunia nih cuma tempat singgah aja...kehidupan disana yang abadi....

p/s: fikir dulu sebelum bertindak.....

No comments:

Post a Comment